جايزه خواننده مصاف سید حمزه موسوی علی اکبر رائفی پور

جايزه: خواننده مصاف سید حمزه موسوی علی اکبر رائفی پور ali akbar rayefi poor mosaf seyed hamze mosavi

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی شادی بعد از «گل»!

    هرچند ماده مخدر «گل» در باور عمومی کم خطرتر از حشیش و ماری جوانا معرفی شده است ولی می‌تواند آنقدر خطرناک باشد که حتی با یک بار مصرف، فرد معتاد شود، آیا که به طو

    شادی بعد از «گل»!

    شادی بعد از «گل»!

    عبارات مهم : درمانی

    هرچند ماده مخدر «گل» در باور عمومی کم خطرتر از حشیش و ماری جوانا معرفی شده است ولی می تواند آنقدر خطرناک باشد که حتی با یک بار مصرف، فرد معتاد شود، آیا که به طور مستقیم بخش های مسئول آرامش بخشی در مغز را فلج کرده و خود جایگزین آن می شود.

    به گزارش فارس این روزها نام «گل» را زیاد می شنویم، مخدری که مصرف کنندگان آن بر عدم اعتیاد آور بودن آن تاکید بسیار داشته و حتی در برابر صحبت ها و هشدارهای کارشناسان که گل را مانند سایر مخدرهایی چون حشیش اعتیادآور می دانند، تصویر العمل نشان داده و آن را بی پایه و اساس می دانند.

    هرچند گل در باور عمومی حتی کم خطرتر از حشیش و ماری جوانا معرفی شده است است ولی می تواند آنقدر خطرناک باشد که با یک بار مصرف، فرد معتاد شود، آیا که به طور مستقیم بخش های مسئول آرامش بخشی را در مغز فلج کرده و خود جایگزین آن می شود.

    شادی بعد از «گل»!

    بنابراین مصرف کنندگان حتی یک بار این ماده مخدر دچار اضطراب شدید، بیقراری، وحشت زدگی، تپش قلب شدید و… می شوند، با این حال گل در کشور عزیزمان ایران آنقدر بازار پررونقی پیدا کرده که براساس آخرین شیوع شناسی اعتیاد در کشور، دومین ماده مخدر مصرفی در میان مصرف کنندگان مستمر مواد مخدر به خاص جوانان معرفی شده است است.

    به گفته روانشناسان، متاسفانه بحث درگیری و خشونت در میان مصرف کنندگان «گل» بیش از سایرین دیده می شود؛ هرچند در حال حاضر آمار رسمی در این خصوص نداریم ولی شاهد هستیم اختلالات رفتاری رانندگی های بی پروا و مصرف همزمان گل با مواد دیگر به خاص الکل، باعث زیاد کردن میزان خشونت بین مصرف کنندگان نسبت به سایرین می شود.

    هرچند ماده مخدر «گل» در باور عمومی کم خطرتر از حشیش و ماری جوانا معرفی شده است ولی می‌تواند آنقدر خطرناک باشد که حتی با یک بار مصرف، فرد معتاد شود، آیا که به طو

    شیوع مصرف «گل» در بین دبیرستانی ها

    محمدرضا قدیرزاده، روانپزشک و درمانگر اعتیاد در این باره می گوید: متاسفانه در حال حاضر مصرف گل در کشور به شدت زیاد کردن یافته و همانطور که آینده نگری می کردیم دومین ماده مصرفی کشور اعلام و جایگزین شیشه شده است است.

    وی ادامه می دهد: در حال حاضر مصرف کانابیس و مشتقات آن رتبه دوم مواد مصرفی در کشور را به خود تخصیص داده شده است داده باعث خوشحالی بسیاری ها شده است هست، لیکن فکر می کنند اینکه گل جایگزین شیشه شده است هست، خیلی جای خوشحالی دارد که البته این مسئله را قبول ندارم.

    شادی بعد از «گل»!

    این کارشناس و درمانگر اعتیاد ادامه می افزاید: اینکه تبعات شیشه نسبت به مصرف گل و حشیش بسیار زیاد هست، باعث می شود بسیاری از این جایگزینی خوشحال باشند ولی باید بدانیم گروه سنی که در حال حاضر مصرف کننده گل، حشیش و ماری جوانا هستند در سنین پایین تری قرار دارند. باوجود آنکه سن مصرف در حال حاضر به طور رسمی اعلام نشده ولی متاسفانه آنچه که ما می بینیم نشان دهنده آن است که سن مصرف به دبیرستان کشیده شده است است و به طور کلی از سنین 15 سالگی به بعد شاهد زیاد کردن شیوع مصرف کانابیس هستیم.

    خنده های زیاد و بی مورد بعد از مصرف گل

    قدیرزاده در مورد علائم مصرف می گوید: فرد مصرف کننده این ماده بعد از مصرف ضمن احساس دریافت انرژی بالا، سرخوش شده است و بعد از اثراتی که روی عملکرد سیستم مغزی وی می گذارد ممکن است باعث از دست رفتن تعادل، خنده های زیاد و بی مورد، خلل در تشخیص واقعیت شده است و آخر رفتارهای غیرمتعارف از خود بروز می دهد؛ همچنین باعث زیاد کردن ضربان قلب شده، لب و دهان خشک می شود و بعد از تاثیراتی که بر روی عملکرد سیستم مغزی می گذارد باعث ازبین رفتن تعادل فرد خواهد شد.

    هرچند ماده مخدر «گل» در باور عمومی کم خطرتر از حشیش و ماری جوانا معرفی شده است ولی می‌تواند آنقدر خطرناک باشد که حتی با یک بار مصرف، فرد معتاد شود، آیا که به طو

    اما آنچه در این میان اهمیت دارد این است که «گل» مانند «الکل» از جمله موادی است که دروازه مصرف محسوب می شود چراکه این دو، دروازه ورود و مصرف سایر مواد مخدر و محرک بوده و ضریب گرایش فرد به سمت مصرف تریاک، کراک، شیشه و … را به شدت زیاد کردن می دهند.

    12درصد معتادان کشور«گل باز» هستند

    شادی بعد از «گل»!

    فاطمه عباسی مدیر مرکز توسعه پیشگیری و درمان شرکت بهزیستی در خصوص علل توجه جوانان و نوجوانان به این ماده نیز به خبرنگار فارس می گوید: دسترسی ساده به این مواد باعث زیاد کردن آن در میان افراد شده است هست. به طوری که امکان کشت و تولید بذر حشیش و شاهدانه در محل های مناسب حتی در باغچه منزل ها وجود دارد.

    وی ادامه می دهد: بعضی جوانان فکر می کنند مصرف حشیش و گل اعتیادآور نیست درحالی که این تصور غلط هست، آیا که این دو ماده نه تنها اعتیادآور هستند بلکه عوارض جسمی و معنوی نیز مانند توهم به همراه دارند. کسب لذت ناسالم از سوی جوانان نیز یکی دیگر از دلایل گرایش آنان به مصرف این مواد است که این تفکر حاصل تبلیغات شبکه های ماهواره ای و رسانه های غیرمجاز است.

    به گفته عباسی، مصرف گل دروازه ورود به مصرف مواد مخدر دیگر است و این ماده نیز مانند سیگار شروع کننده مصرف دیگر مواد مخدر است و بسیاری از معتادان ممکن است مصرف مواد را از گل شروع کنند.

    این مقام مسئول از شیوع مواد محرک در میان زنان تهرانی زیاد از مردان خبر داده و می گوید:تعداد معتادان کشور به 2 میلیون و 808 هزار مصرف کننده مستمر رسیده است که حدود 12 درصد از آنها گل مصرف می کنند. این درحالی است که ماری جوانا و مشتقات آن مشمول بر گل بعد از تریاک به عنوان دومین ماده مخدر مصرفی در کشور آشنا می شود. همچنین بر اساس آخرین آمارهای شیوع شناسی اعتیاد، هم اکنون 15 درصد از مصرف کنندگان «گل» دانشجویان هستند و دانش آموزان نیز ٣.٧ درصد مصرف کنندگان این ماده مخدر بوده اند.

    وی می افزاید: در این میان 84.6درصد از مصرف کنندگان مردان مجرد و با تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم و ١5.4 درصد از مصرف کنندگان نیز زنان هستند. همچنین آمار های بهزیستی حاکی از آن است که مصرف گل در میان تهرانی ها بیش از دیگر استان ها هست. بر همین اساس این سازمان، در کارزاری از رسانه ها خواست تا با آنها در خصوص آگاه سازی خانواده ها جهت کم کردن شیب آسیب های اجتماعی و مصرف مواد مخدر همکاری کند.

    کاشت گلخانه ای ماده مخدر«گل»

    جای خالی بسته درمان جهت مخدرهای توهم زا

    این درحالی است که درمان انواع مخدرها، محرکها، مصرف الکل و حتی قمار و سایر رفتارهای اعتیادآور همه دارای پایه های مشابه هستند در عین وجود این تشابه ها باید عوارض اختصاصی هریک از این مواد را در پروتکل درمانی آنها مشخص کرد؛ جهت مثال جهت درمان اعتیاد به مخدرها مورد نیاز است جهت فرد متادون تجویز شود در حالیکه جهت درمان محرک هایی چون گل، حشیش و… متادون موثر نبوده و باید درمان های دارویی خاص آن تجویز شود؛به طوریکه جهت درمان محرک ها واکنش‌ها درمانی، حمایت های درمانی، کنترل عواطف و احساسات فرد مصرف کننده، کنترل زمینه های بروز تلاطم و گرایش فرد به مصرف، مددکاری و غیره اهمیت بسیار بیشتری دارد.

    قدیر زاده، روانپزشک و درمانگر اعتیاد می گوید: در بحث مواد توهم زا درمان خاص جایگزینی مناسبی نداریم، درمان ها زیاد درمان های علامتی هستند و جهت درمان مواد توهم زا متاسفانه در حال حاضر پروتکل درمانی مشخصی در کشور وجود ندارد و افراد با توجه به عوارض و علائم خود اقدام به علائم درمانی می کنند.

    اسد بیگی، مدیر سابق اورژانس اجتماعی کشور نیز در خصوص درمان این مخدر می گوید: ممکن است بعضی از پزشکان مدعی شوند که شیشه یا گل درمان ندارد ولی هنگامی که این پرسشها را می شنوید باید بدانید منظور از اینکه این مخدرها یا محرک ها درمان ندارند آن است که آنها درمان «دارویی» ندارند بلکه درمان «علامتی» دارند؛ یعنی فرد مصرف کننده بعد از مصرف این مخدرها یا محرک ها دچار عوارضی همچون افسردگی می شود و به طور مستقیم جهت درمان افسردگی آنها دارو تجویز می شود. بنابراین مانند تریاک یا هروئین نمی توان آنها را درمان کرد. در خصوص گل و حشیش نیز مانند شیشه درمان مهم «روان درمانی» است و دارو درمانی فقط جهت عوارض جانبی آن ارائه می شود.

    سعی در رسیدن به مرحله «رد دادگی»

    جوانان معمولا به علت عدم آگاهی از عوارض و تبعات ناشی از مصرف محرک هایی با نام های آشنا و ناآشنا، تاثیر پذیری از گروه همسالان و اغلب ژست ها و پزهای اجتماعی و همچنین جهت رهایی از پرسشها و دستیابی به خوش حالی های زودگذر در غیاب نشاط اجتماعی، تلاش در رسیدن به مرحله «رد دادگی»، به این مواد گرایش می یابند.

    پرویز افشار سخنگو و معاون کم کردن تقاضا و توسعه همکاری های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد علل گرایش مصرف گل اعتقاد است: با کم کردن دسترسی به شیشه معتادان به سمت ماری جوآنا، حشیش و گل رفتند و از طرفی عوض کردن روند جهانی مصرف به سمت ماری جوآنا نیز موثر بود. سومین علت این گرایش راحتی مصرف هست، معتادان به این مواد مثل سیگاری می توانند آن را استفاده کنند و بکشند و مثل شیشه نیاز به پایپ و ادوات ندارد. ایجاد فضای کاذب در جوان ها و دانشجویان هم چهارمین علت گرایش به این ماده مخدر هست؛ این فضای کاذب و تبلیغات اغوا کننده بخش عمده اش از اینترنت نشات می گیرد، حتی در اینترنت تبلیغ آن را می کردند که چگونه بذرش را بکارید، نورپردازی و استفاده کنید و این چند عامل دست به دست هم داد و باعث شد میزان گل زیاد کردن پیدا کند.

    وی می گوید: این زیاد کردن نه در جمعیت دانشجویی بلکه در جمعیت عمومی هم دیده می شود؛در سال 1390، 26 درصد از کل معتادان کشور شیشه مصرف می کردند و مقام دوم را در کشور داشت ولی در سال 94-95 شیشه مقام چهارم مصرف و گل مقام دوم را به دست آورد.

    مطالعات شیوع شناسی در گذشته معمولا هر 10 سال یکبار اتفاق می افتاد ولی با توجه به عوض کردن سریع الگوی مصرف، شیوع شناسی 5 سال یکبار شده، مطالعات میدانی نیز صورت می گیرد، بازار رصد می شود و پلیس پای کار است و اوضاع بیماران مراجعه کننده به کلینیک های درمانی، شاخص هایی است که نشان می دهند گل جایگزین شیشه می شود و یک روند صعودی را طی کرده است به همین منظور مورد نیاز است که یک کار اساسی شروع شود که به نظر می رسد انجام مداخلات در فضاهای آموزشی و مجازی یکی از راه حل ها باشد.

    مرضیه سعادت

    واژه های کلیدی: درمانی | اعتیاد | جوانان | درمان ان | درمان مو | نوجوانان | درمان افسردگی | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار